اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کلاهبرداری با ترفند فعال‌سازی رمز یکبار مصرف

رئیس پلیس فتای استان زنجان از کلاهبرداری با ترفند فعال‌سازی رمز یکبار مصرف خبر داد و از مردم خواست در این باره هوشیاری لازم را داشته باشند.

کلاهبرداری با ترفند فعال‌سازی رمز یکبار مصرف

محمدعلی آدینه‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: افراد سودجو با سوءاستفاده از شرایط موجود و با ارسال پیامک دریافت رمز یکبار مصرف، خود را نماینده بانک معرفی کرده و دنبال کلاهبرداری از مردم هستند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه اخیراً بانک‌ها اطلاع‌رسانی در زمینه ضرورت فعال‌سازی رمز یکبار مصرف و اجباری شدن استفاده از این رمز را از اول دی امسال از طریق رسانه‌های مختلف به ویژه فضای مجازی آغاز کرده‌اند، افزود: کلاهبرداران با ارسال لینک یا اپلیکیشن‌های جعلی بانک‌ها، اقدام به هدایت شهروندان به صفحه‌های جعلی (فیشینگ) می‌کنند و اطلاعات کارت بانکی آنها را به سرقت برده و در فرصتی مناسب نسبت به خالی کردن حساب بانکی اقدام می‌کنند.

وی توصیه کرد: شهروندان برای دریافت رمز یکبار مصرف دوم کارت بانکی و نحوه فعال‌سازی آن، به بانک‌های عامل مراجعه کرده و به پیامک‌هایی که از سوی مبادی غیر رسمی ارسال می‌شود، توجه نکنند.

آدینه‌لو تاکید کرد: برای ثبت نام نیازی به پرداخت وجه نیست از همین رو از کاربران درخواست می‌شود در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق فوریت‌های پلیسی 110 و نشانی https://www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی پلیس فتا اطلاع دهند.

انتهای پیام/73005/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول